EL MONSTRE DE COLORS
LES PETITES (I GRANS) EMOCIONS DE LA VIDA
Has notat la màgia d’una abraçada quan fas les paus amb un amic? Algun cop has volgut amagar-te mentre notaves que t’envermellies més i més? Qui no ha plorat de ràbia després d’una decepció?
La por, la tendresa, la gelosia, la felicitat... són algunes de Les petites (i grans) emocions de la vida. De vegades no són agradables, unes altres esdevenen meravelloses, però sempre fan que la vida sigui emocionant i pagui la pena viure-la.
A partir de pel·lícules:
INSIDE OUT
La pel·lícula narra la història de Riley Anderson, una nena d'onze anys, que ha de mudar-se amb els seus pares de la seva llar en Minessota a Sant Francisco. No obstant això, la major part de la trama es desenvolupa en la seva ment, on un grup de cinc emocions antropomòrfiques —Alegria, Tristesa, Por, Fàstic i Ira s'encarrega de dirigir els comportaments de la seva vida quotidiana. A més, ha d'ocupar-se d'examinar acuradament el sistema d'emmagatzematge de memòria i «lluitar» per estabilitzar l'estat mental de Riley.
LA MECÁNICA DEL CORAZÓN
A Edimburg, en 1874, neix Jack en un dia tan gèlid que el seu cor es congela. Per reanimar-ho, li implanten un artefacte connectat amb un rellotge de mecanisme molt delicat. Amb ell haurà de viure Jack seguint tres regles: no tocar mai les agulles, dominar la còlera i, la més important, no haurà d'enamorar-se mai. Si no compleix aquestes regles, el seu cor deixarà de funcionar. Tot va bé fins que coneix a una noia amb ulleres que li arriba fins al cor. Jack emprèn llavors la cerca de l'amor en un viatge que li porta d'Escòcia a Espanya.
A partir d'activitats:
Títol:
|
El cub de les emocions
|
Objectius:
|
-
Diferenciar
els diferents tipus d’emocions
-
Posar
paraules a les seves emocions
-
Compartir
les emocions amb les altres persones
|
Dinàmica de:
|
Educació
emocional
|
Desenvolupament:
|
Abans de començar l’activitat, haurem de deixar l’aula
sense obstacles que ens impedeixin fer l’activitat, quan ja ho tenim lliure,
farem seure als infants en rotlla, quan ja estan tots asseguts comencem
l’activitat.
Començarà un infant i tirarà el dau, el dau tindrà 6
emocions i depenen de l’emoció que li toqui li farem una pregunta diferent.
Com per exemple: Al Xavi tira el dau i li toca l’alegria, primer li
preguntaríem si algun cop ha sentit alegria després li direm que expressi en
quin moment va sentir aquesta emoció.
|
Espai:
|
A
l’aula
|
Material:
|
Dau i 6 imatges d’emocions
|
Durada:
|
20-30
minuts
|
Valoració de l’activitat en el grup:
|
En l’explicació de l’activitat, tots els membres
estaven atents, i ho van entendre tot.
Van ser molt respectuosos en el que va ser l’ordre del
torn de paraula.
Aquesta activitat ha sigut divertida i bonica i el més
important que tots els nens i nenes han participat.
|
Opinió personal de la dinàmica:
|
Jo
crec que aquesta activitat és bona per treballar les emocions ja que, tots
els infants han de participar, i han d’expressar els seus sentiments.
|
Variants de la dinàmica en
l’aplicació a l’educació infantil:
|
Si tenim un infant amb problemes visuals doncs les
imatges estarien amb braille.
|
Títol:
|
Cares d’emocions
|
Objectius:
|
-
Sentir-se
identificat amb les cares que mostra l’educadora
-
Saber
expressar el que sent
|
Dinàmica de:
|
Educació Emocional
|
Desenvolupament:
|
Hi
ha diferents cares dibuixades en cartells, llavors l’educadora ensenya una
cara i els infants diuen si se senten identificats o no amb aquesta cara. Si
és que sí, és parlar del problema que hi ha i s’intenta solucionar.
Estaríem
a la rotllana asseguts i l’educadora ensenyaria una cara J i diria: Qui està content? I els
infants haurien de manifestar si ho estan o no aixecant la mà.
|
Espai:
|
Classe
|
Material:
|
Cartells
amb les cares corresponents
|
Durada:
|
15 min
|
Valoració de
l’activitat en el grup:
|
És
una activitat molt positiva pels infants perquè creiem que exterioritzant el
que senten i s’identifiquen amb l’emoció corresponent. A més, poden explicar
els conflictes que han tingut, o perquè es senten malament o bé...
|
Opinió personal
de la dinàmica:
|
La meva opinió personal sobre la
dinàmica va ser bona, penso que en l’educació emocional és un bon recurs per
treballar les emocions a l’aula.
|
Variants de la
dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
|
Penso
que no hi ha variants d’aquesta activitat. Els infants poden participar
totalment en explicar com estan o no i el motiu de per què senten aquesta
emoció.
|
Títol:
|
Que sents?
|
Objectius:
|
-
Identificar
l'emoció.
-
Adquirir
un millor coneixement de les pròpies emocions.
-
Relacionar
les emocions amb vivències.
|
Dinàmica de:
|
Educació
emocional
|
Desenvolupament:
|
L'activitat
constarà de petits grups de 4.
Agafarem
el primer grup i li donarem a cadascú una cartolina ( que són las de les cares
de les emocions de tristesa, felicitat, por i ràbia. Una vegada hem repartit
les cartolines, un per un, ha d'identificar l'emoció que li ha tocat i dir
alguna situació en la qual s'han sentit així.
|
Espai:
|
A
classe.
|
Material:
|
Cartolines.
|
Durada:
|
15
minuts aproximadament.
|
Valoració de l'activitat en grup:
|
Ha
sigut una activitat on ens ha ajudat a conèixer una mica millor als nostres
companys.
|
Opinió personal de la dinàmica:
|
Penso
que ha sigut una activitat divertida, que serveix per a conèixer millor les
coses que li agraden o no a la resta de les nostres companyes i amb això
saber amb qui pots tenir més afinitat.
|
Variant de la dinàmica en l'aplicació
a l'educació infantil:
|
Abans
de fer l'activitat explicaria un conte on hi hagi diferents emocions. A cada
emoció li ensenyaria als nens les cares de les cartolines perquè reconeguin
millor l'emoció.
|
Títol
|
Les pinces de les
emocions
|
Objectius
|
-
D'expressar les seves emocions.
-
Expressar la seva emoció i entendre la dels altres.
-
Posar-les en pràctica.
-
Saber perquè se sent així i explicar-lo.
-
Desenvolupar motricitat fina.
|
Desenvolupament
|
Després de l'arribada dels nens i nenes a classe al
matí seguidament es posaran en rotllana per fer la rutina del bon dia, quan
aquesta rutina acabi començaríem l'activitat de les pinces de les emocions.
Que consisteix a tenir 3 cartolines, cadascuna amb una cara diferent
(contenta, trista i enfadada) aquestes cares les tindríem enganxades a la
porta i cada matí en arribar a classe i en sortir a la tarda per marxar a
casa preguntaríem als nens i nenes com se senten o si havien tingut algun
problema i si els hi podem ajudar a solucionar-ho.
|
Espai
|
A classe
|
Material
|
Cartolines, filtro, pinces i retoladors
|
Durada
|
15 - 20 min
|
Valoració de l’activitat
en grup
|
La valoració d'aquesta activitat és molt bona, és un
recurs creatiu i visual per als nens i nenes de classe a part que funciona
molt bé i sembla que als nens i nenes de la classe els hi agrada encara que a
vegades és difícil que s'expressin perquè alguns són molt tímids o tímides.
|
Opinió personal de la
dinàmica
|
Pensem que aquesta activitat és un molt
bon recurs per treballar l’educació emocional, ja que els nens i nenes a
través de les emocions que senten es poden expressar amb nosaltres i entre
ells i poden també, arribar ells sols o amb l’ajuda dels seus companys
a posar una solució.
|
Variants de la dinàmica
en l’ aplicació a l’ educació infantil
|
Aquesta activitat es realitzaria a l'arribada a
l'aula i a la sortida cada dia. Però si hi ha algun conflicte al pati, a
classe o el que sigui també es faria l'activitat de les pinces.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario