viernes, 12 de mayo de 2017

Com treballar habilitats dins de l'aula?

Dinàmica de presentació:

Títol:
El cistell de fruites / El pistoler / dues veritats, una mentida
Objectius:
-          Conèixer a les altres persones
-          Recordar els noms dels companys
-          Agafar confiança entre els companys
Dinàmica de:
Presentació
Desenvolupament:
Cistell de fruites:
Inicialment farem, una rotlla i  es decidirà, per exemple que la dreta serà llimona i l’esquerra, serà taronja. Seguidament una persona del grup es posarà al mig de la rotlla, i quan ell vulgui mirarà a un company/a i li dirà, per exemple TARONJA! I haurà de dir el nom de la persona que té a la seva esquerra, si aquesta persona s’equivoca, s’intercanviarà amb la persona del mig.
I perquè no tota l’estona tinguem les mateixes persones al nostre costat, la persona del mig quan digui CISTELL DE FRUITES, tothom es mourà de lloc i així anirem coneixent a les altres persones.
El pistoler:
Ens posarem drets  i farem una rotllana, una persona es posarà al mig, aquesta persona farà una volta i dispararà, la persona que ha sigut disparada s’haurà d’ajupir, i les persones que te al costat hauran de dir el nom de l’altra persona, qui sigui més ràpid o que s’equivoqui quedarà eliminat i s’haurà de seure, al terra.
Quan només quedin dues persones, hauran de fer un duel, s’hauran de posar d’esquena, faran deu passes i quan arribin hauran de dir el nom de l’altra persona, qui ho digui primer guanya. 
Dues veritats, una mentida:
Ens posarem en rotlla i cada persona s’haurà de pensar dues coses seves que siguin veritats i una mentida, amb la finalitat que les altres persones encertin quina de les tres coses és mentida.
Espai:
A l’aula (sense taules) o al pati
Material:
No fa falta
Durada:
El temps necessari perquè doni temps a què sortint totes les persones
Valoració de l’activitat en el grup:
El grup ha estat participatiu i ha estat divertit fer aquestes dinàmiques.
Opinió personal de la dinàmica
Considero que han sigut unes dinàmiques molt interessades, ja que és bo tenir recursos per quan estiguem treballant amb nens, fer-les servir i la manera de poder-nos conèixer sigui una manera lúdica i divertida.
Variants de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil
Jo crec que aquestes dinàmiques no necessiten adaptar-la, ja que considero que són activitats per totes les edats.



















































Dinàmica de coneixença i confiança

Títol:
El carter
Objectius:
-          Conèixer als altres
-          Tenir destresa a l’hora de canviar de lloc
-          Conèixer-se a si mateix
Dinàmica de:
Coneixença  i confiança
Desenvolupament:
Ens posarem en rotllana, menys una persona que es posarà al mig la rotlla. La persona que estigui al mig haurà de dir: “el carter m’ha portat una carta per totes les persones que.... (per exemple) hagin ajudat algun cop alguna persona” i totes aquelles persones que ho hagin fet s’hauran de canviar de lloc, més la persona que estava al mig i aquella que es quedi sense lloc o cadira es posarà al mig.
Espai:
A l’aula (sense taules) o al pati
Material:
No fa falta
Durada:
El temps necessari perquè doni temps a què tothom s’hagi hagut de canviar de lloc o cadira.
Valoració de l’activitat en el grup:
El grup ha estat participatiu i ha estat divertit fer aquesta dinàmica, i així poder saber més de cada persona
Opinió personal de la dinàmica
Considero que ha sigut una dinàmica molt interessada, ja que és bo tenir recursos per quan estiguem treballant amb infants.
Quan em va tocar estar al mig, em va costar a l’hora de pensar que dir, perquè són dinàmiques en la qual has de pensar que dir i no has de fer res, es a dir és més d’interior.
Variants de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil
En aquesta dinàmica faria una única variant, que seria, que l’infant que estigués al mig, hauria de preguntar alguna cosa corporal, per exemple; el carter m’ha portat una carta per totes les persones que portin una samarreta blava”. 

 Dinàmica d'autocontrol

Títol:
Llistat d’emocions
Objectius:
-          Expressar el que sent als altres
-          Reconèixer les pròpies emocions
-          Millorar les reaccions impulsives
Dinàmica de:
Autocontrol
Desenvolupament:
Al principi l’educador/a,  ens va donar una fitxa on hi havia diferents emocions i havíem de triar 3 emocions que experimentem amb més freqüència, i escriure quines reaccions tenim quan estem patint amb aquella emoció i quines reaccions serien les adequades en cada moment, per evitar el malestar.
I després ens posarem en grups de 4-5 persones, i ens explicarem quines emocions amb més freqüència em patit i els motius d’aquestes emocions. 
Espai:
A l’aula
Material:
Una fitxa 
Durada:
20 minuts aproximadament
Valoració de l’activitat en el grup:
La realització de la dinàmica ha sigut positiva,  ja que tots els membres del grup han participat.
Opinió personal de la dinàmica:
Jo crec que aquesta dinàmica ens pots servir per saber el que senten les altres persones i així poder ajudar-los en aquells moments, i també m’ha servit per poder expressar-me davant dels altres. I als infants els hi serveixen perquè sàpiguen expressar-se, i que així expliquin el que senten en cada moment.
Variants de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
La variant seria, en comptes de què els infants marquin quines emocions  senten, que dibuixessin una cara trista o cara alegre, és a dir emocions que els infants sàpiguen,  ja que en aquella edat no saben reconèixer les emocions. O també una variant seria donar titelles amb una cara trista, alegre.... i que l’infant aixequi la que ell cregui que sent en aquell moment.

































Dinàmica d'autoestima:

Títol:
L’abraçada
Objectius:
-          Millorar l’autoestima
-          Afavorir l’autoestima a partir del contacte
-          Rebre estimació per part dels altres
Dinàmica de:
Autoestima
Desenvolupament:
Consisteix a què tots els membres del grup ens posarem en rotllana, i li preguntarem un a un, "saps que és una abraçada?" i ell/a: li respondrà, "què?" i respondrà "això", i li farà una abraçada molt forta. I acabarà quan tots hagin sigut abraçats.
Espai:
A l’aula (sense obstacles)
Material:
No cal
Durada:
Quan tots hagin sigut abraçats
Valoració de l’activitat en el grup:
Ha sigut molt positiva i divertida, ja que tots havien de participar, perquè tots havien d’abraçar i ser abraçats.
Opinió personal de la dinàmica:
Per a mi aquesta activitat és molt positiva i que en molt útil, ja que ens permet aconseguir confiança sobre els altres, també hem d'ensenyar als infants, que a part de confiar amb nosaltres també és bo confiar amb els altres, ja que així ens podran ajudar quan tinguem algun problema.
Variants de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
Jo no faria cap variació, ja que aquesta activitat, es pot fer en qualsevol edat, si hi ha un infant que no vol una abraçada, doncs hem d'intentar a poc a poc cada dia, aconseguir-ho, per exemple, començarem donant-li la mà


Dinàmica de resiliència:

Títol:
Els mantres
Objectius:
-          Escoltar les opinions dels altres
-          Compartir les pròpies opinions amb els altres
-          Expressar-se davant dels altres
Dinàmica de:
Resiliència
Desenvolupament:
Farem una rotllana amb cadires i posarem una frase a cada cadira, seguidament totes les persones aniran llegint la frase de cada company/a, quan ja s’han llegit totes les frases cada persona seurà a la seva cadira i triarà la frase que més li ha agradat i explicarà el perquè.
Espai:
A l’aula
Material:
Cadires
Durada:
15-20 minuts, però acabarà quan a tothom hagi dit quina frase és la que més li ha agradat.
Valoració de l’activitat en el grup:
No vaig assistir a classe
Opinió personal de la dinàmica:
No vaig poder assistir a classe i no ho vaig poder veure, però l’únic que puc dir que aquesta dinàmica és útil per poder expressar les pròpies opinions  i escoltar les opinions dels altres.
Variants de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
L’única variant que crec que és podria fer es que les frases fossin més senzilles i posessin coses més físiques com per exemple, m’agrada jugar a futbol o m’agrada anar a passejar amb la família.

Dinàmica de comunicació no verbal:

Títol:
A i B
Objectius:
-          Veure la importància de la comunicació no verbal
-          Poder expressar-se sense paraules
-          Identificar el que vol transmetre l’altra persona amb l’expressió. 
Dinàmica de:
Comunicació no verbal
Desenvolupament:
Consisteix en fer parelles, una serà la A i l'altra la B. L'educador/a, donarà diferents consignes i s'hauran de seguir.
La parella A, haurà d'explicar, diferents anècdotes important, mentre que la part B haurà de, fer veure que no l'interessa, per exemple, mirant el mòbil o fent altres coses.
Després faran l'intercanvi, i mentre que la part B està explicant les seves anècdotes, la parella A, mostrarà molt interès.
Les parelles que estan escoltant s'han d'expressar a partir de la comunicació no verbal.
Espai:
A l’aula
Material:
No cal
Durada:
15-20 minuts aproximadament
Valoració de l’activitat en el grup:
Va ser molt divertida, ja que tant la part A com la B, va posar de la seva part i perquè pots veure que amb la comunicació no verbal pots comunicar moltes coses.
Opinió personal de la dinàmica:
Va ser molt divertida, jo era la part B, al principi em costava passar d’allò que m’estaven explicant, ja que, és una falta de respecte, però és molt important saber, que la comunicació no verbal, dóna molta informació mentre tenim una conversa.
Variants de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
Jo no faria cap variació, ja que és bo, fer que els infants vagin adquirint des de que són petits, que depenent de les conductes o de les expressions poden comunicar.

  Dinàmica sobre l'educació emocional:

Títol:
El cub de les emocions
Objectius:
-          Diferenciar els diferents tipus d’emocions
-          Posar paraules a les seves emocions
-          Compartir les emocions amb les altres persones
Dinàmica de:
Educació emocional
Desenvolupament:
Abans de començar l’activitat, haurem de deixar l’aula sense obstacles que ens impedeixin fer l’activitat, quan ja ho tenim lliure, farem seure als infants en rotlla, quan ja estan tots asseguts comencem l’activitat.
Començarà un infant i tirarà el dau, el dau tindrà 6 emocions i depenen de l’emoció que li toqui li farem una pregunta diferent. Com per exemple: Al Xavi tira el dau i li toca l’alegria, primer li preguntaríem si algun cop ha sentit alegria després li direm que expressi en quin moment va sentir aquesta emoció.  
Espai:
A l’aula
Material:
Dau i 6 imatges d’emocions
Durada:
20-30 minuts
Valoració de l’activitat en el grup:
En l’explicació de l’activitat, tots els membres estaven atents, i ho van entendre tot.
Van ser molt respectuosos en el que va ser l’ordre del torn de paraula.
Aquesta activitat ha sigut divertida i bonica i el més important que tots els nens i nenes han participat.
Opinió personal de la dinàmica:
Jo crec que aquesta activitat és bona per treballar les emocions ja que, tots els infants han de participar, i han d’expressar els seus sentiments.
Variants de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
Si tenim un infant amb problemes visuals doncs les imatges estarien amb braille. 
































  Dinàmica de resolució de conflictes:

Títol:
La paraula més bonica
Objectius:
-          Posar-se d’acord amb la resta del grup
-          Interpretar la paraula
-          Traspassar la interpretació de la paraula als altres
Dinàmica de:
Gestió de conflictes
Desenvolupament:
La primera part de la dinàmica tracta: formarem grups de 6-7 persones, cadascú haurà d’escriure en un paper la paraula més bonica que ell/a cregui, quan cada un del grup hagi escrit la paraula més bonica, entre tots els membres del grup escolliran la paraula més bonica i hauran de representar-la fent un dibuix.
Quan tots els grups han acabat, l’educador/a escollirà un representant de cada grup, que haurà d’explicar el dibuix amb la paraula més bonica.
La segona part de la dinàmica tracta: farem una rotllana menys el representant de cada grup, que es posaran al mig lligats amb una corda. Els fulls amb el dibuix, estarà repartit pels companys de la rotllana, el que hauran de fer els que estan al mig serà, que vagin a buscar el seu dibuix, i entre ells s’hauran de posar d’acord, per anar a buscar els papers.
Espai:
A l’aula
Material:
Fulls en blancs, colors de fusta i una corda
Durada:
30 minuts aproximadament
Valoració de l’activitat en el grup:
No vaig assistir a classe
Opinió personal de la dinàmica:
No vaig poder, assistir a classe i no ho vaig poder veure, però m’ha servit em serveix per poder expressar el que realment sento a la resta de persones.
Variants de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
L’única variant que jo canviaria és el tema de què els infants estiguin lligats amb una corda, ja que es podrien fer mal, jo ho faria que els infants haurien de buscar el seu paper que estaria amagat per l’aula o que algun company el tingues i li donaríem diferents pistes i hauria d’endevinar on és o qui el té








































Dinàmica de negociació:

Títol:
La mandarina
Objectius:
-          Aconseguir un acord
-          Escoltar a l’altre
-          Expressar el problema
Dinàmica de:
Negociació
Desenvolupament:
5 parelles surten de l’aula i l’educador/a, explica una situació a cada un de la parella, a un de la parella li explica una situació “hi ha hagut una tercera guerra mundial i ha quedat tot desert i els únics que han sobreviscut han sigut ella, el seu marit i un avi. El seu home està molt ferit i va corrents a buscar a l’avi i li explica que té un problema a la pell que l’hi està caient a trossos i s’està a punt de morir, l’avi li diu que la solució és una mandarina”, i a l’altra persona de la parella li explica aquesta situació “hi ha hagut una tercera guerra mundial i ha quedat tot desert i els únics que han sobreviscut han sigut ella, la seva filla i un avi. Ella va corrents a buscar a l’avi i li explica que la seva filla a causa de l’explosió ha quedat afectada la panxa i s’està a punt de morir i necessita menjar-se una mandarina”, quan les dues persones ja saben la situació entraran a l’aula i explicaran a la resta les situacions que tenen i hauran d’arribar a un acord i solucionar el problema amb només una mandarina, les dues han de sortir guanyant. Acaba la dinàmica quan han aconseguit endevinar la solució d’aquest problema, ja que com l’home només necessita la pell per poder-se-la refregar pel cos i la nena només necessita lo de dins de la mandarina.
Espai:
A l’aula
Material:
Una mandarina
Durada:
Quan hagin resolt el problema
Valoració de l’activitat en el grup:
La realització de la dinàmica ha sigut positiva, ja que els dos participants s’han posat en el paper
Opinió personal de la dinàmica:
Aquesta dinàmica és molt interessant, ja que ens serveix  per poder posar en pràctica, a l’hora de resoldre algun conflicte amb altres persones, i que sobretot que no hem de pensar només amb nosaltres, sinó que,  i anar ensenyant  als infants que ens hem de  posar a la pell de l’altra persona.
Variants de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
L’única variant que podríem fer, és que la situació fos més fàcil pels infants com per exemple, que els dos tenen una pala cadascú i volen el mateix cubell, i entre ells han de decidir que fer, i la solució seria que els dos juguessin amb el mateix cubell, estigués al mig dels dos i que el vagin omplint a l’hora.

No hay comentarios:

Publicar un comentario