Títol:
|
El cistell de
fruites / El pistoler / dues veritats, una mentida
|
Objectius:
|
-
Conèixer
a les altres persones
-
Recordar
els noms dels companys
-
Agafar
confiança entre els companys
|
Dinàmica de:
|
Presentació
|
Desenvolupament:
|
Cistell de fruites:
Inicialment farem, una rotlla i es decidirà, per exemple que la dreta serà
llimona i l’esquerra, serà taronja. Seguidament una persona del grup es
posarà al mig de la rotlla, i quan ell vulgui mirarà a un company/a i li
dirà, per exemple TARONJA! I haurà de dir el nom de la persona que té a la
seva esquerra, si aquesta persona s’equivoca, s’intercanviarà amb la persona
del mig.
I perquè no tota l’estona tinguem les mateixes persones
al nostre costat, la persona del mig quan digui CISTELL DE FRUITES, tothom es
mourà de lloc i així anirem coneixent a les altres persones.
|
El pistoler:
Ens posarem
drets i farem una rotllana, una
persona es posarà al mig, aquesta persona farà una volta i dispararà, la
persona que ha sigut disparada s’haurà d’ajupir, i les persones que te al
costat hauran de dir el nom de l’altra persona, qui sigui més ràpid o que
s’equivoqui quedarà eliminat i s’haurà de seure, al terra.
Quan només quedin
dues persones, hauran de fer un duel, s’hauran de posar d’esquena, faran deu
passes i quan arribin hauran de dir el nom de l’altra persona, qui ho digui
primer guanya.
|
|
Dues veritats, una
mentida:
Ens posarem en rotlla i cada persona s’haurà de pensar
dues coses seves que siguin veritats i una mentida, amb la finalitat que les
altres persones encertin quina de les tres coses és mentida.
|
|
Espai:
|
A l’aula (sense
taules) o al pati
|
Material:
|
No fa falta
|
Durada:
|
El temps necessari
perquè doni temps a què sortint totes les persones
|
Valoració de l’activitat en el grup:
|
El grup ha estat participatiu i ha estat divertit fer
aquestes dinàmiques.
|
Opinió personal de la dinàmica
|
Considero que han
sigut unes dinàmiques molt interessades, ja que és bo tenir recursos per quan
estiguem treballant amb nens, fer-les servir i la manera de poder-nos
conèixer sigui una manera lúdica i divertida.
|
Variants de la
dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil
|
Jo crec que aquestes dinàmiques no necessiten
adaptar-la, ja que considero que són activitats per totes les edats.
|
Dinàmica de coneixença i confiança
Títol:
|
El carter
|
Objectius:
|
-
Conèixer
als altres
-
Tenir
destresa a l’hora de canviar de lloc
-
Conèixer-se
a si mateix
|
Dinàmica de:
|
Coneixença i confiança
|
Desenvolupament:
|
Ens posarem en rotllana,
menys una persona que es posarà al mig la rotlla. La persona que estigui al
mig haurà de dir: “el carter m’ha portat una carta per totes les persones
que.... (per exemple) hagin ajudat algun cop alguna persona” i totes aquelles
persones que ho hagin fet s’hauran de canviar de lloc, més la persona que
estava al mig i aquella que es quedi sense lloc o cadira es posarà al mig.
|
Espai:
|
A l’aula (sense taules) o al pati
|
Material:
|
No fa falta
|
Durada:
|
El temps necessari perquè doni temps
a què tothom s’hagi hagut de canviar de lloc o cadira.
|
Valoració
de l’activitat en el grup:
|
El grup ha estat
participatiu i ha estat divertit fer aquesta dinàmica, i així poder saber més
de cada persona
|
Opinió personal de la dinàmica
|
Considero que ha sigut una dinàmica
molt interessada, ja que és bo tenir recursos per quan estiguem treballant
amb infants.
Quan em va tocar estar al mig, em va
costar a l’hora de pensar que dir, perquè són dinàmiques en la qual has de
pensar que dir i no has de fer res, es a dir és més d’interior.
|
Variants
de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil
|
En aquesta dinàmica faria
una única variant, que seria, que l’infant que estigués al mig, hauria de
preguntar alguna cosa corporal, per exemple; el carter m’ha portat una carta
per totes les persones que portin una samarreta blava”.
|
Dinàmica d'autocontrol
Títol:
|
Llistat
d’emocions
|
Objectius:
|
-
Expressar
el que sent als altres
-
Reconèixer
les pròpies emocions
-
Millorar
les reaccions impulsives
|
Dinàmica de:
|
Autocontrol
|
Desenvolupament:
|
Al principi l’educador/a, ens va donar una fitxa on hi havia
diferents emocions i havíem de triar 3 emocions que experimentem amb més
freqüència, i escriure quines reaccions tenim quan estem patint amb aquella emoció
i quines reaccions serien les adequades en cada moment, per evitar el
malestar.
I després ens posarem en grups de 4-5 persones, i ens
explicarem quines emocions amb més freqüència em patit i els motius
d’aquestes emocions.
|
Espai:
|
A
l’aula
|
Material:
|
Una fitxa
|
Durada:
|
20
minuts aproximadament
|
Valoració de l’activitat en el grup:
|
La realització de la dinàmica ha sigut positiva, ja que tots els membres del grup han
participat.
|
Opinió personal de la dinàmica:
|
Jo
crec que aquesta dinàmica ens pots servir per saber el que senten les altres
persones i així poder ajudar-los en aquells moments, i també m’ha servit per
poder expressar-me davant dels altres. I als infants els hi serveixen perquè
sàpiguen expressar-se, i que així expliquin el que senten en cada moment.
|
Variants de la dinàmica en
l’aplicació a l’educació infantil:
|
La variant seria, en comptes de què els infants marquin
quines emocions senten, que
dibuixessin una cara trista o cara alegre, és a dir emocions que els infants sàpiguen, ja que en aquella edat no saben reconèixer
les emocions. O també una variant seria donar titelles amb una cara trista,
alegre.... i que l’infant aixequi la que ell cregui que sent en aquell
moment.
|
Dinàmica d'autoestima:
Títol:
|
L’abraçada
|
Objectius:
|
-
Millorar
l’autoestima
-
Afavorir
l’autoestima a partir del contacte
-
Rebre
estimació per part dels altres
|
Dinàmica
de:
|
Autoestima
|
Desenvolupament:
|
Consisteix a què tots
els membres del grup ens posarem en rotllana, i li preguntarem un a un, "saps
que és una abraçada?" i ell/a: li respondrà, "què?" i
respondrà "això", i li farà una abraçada molt forta. I acabarà quan
tots hagin sigut abraçats.
|
Espai:
|
A l’aula (sense obstacles)
|
Material:
|
No cal
|
Durada:
|
Quan tots hagin sigut abraçats
|
Valoració
de l’activitat en el grup:
|
Ha sigut molt positiva i
divertida, ja que tots havien de participar, perquè tots havien d’abraçar i
ser abraçats.
|
Opinió
personal de la dinàmica:
|
Per a mi aquesta activitat és molt
positiva i que en molt útil, ja que ens permet aconseguir confiança sobre els
altres, també hem d'ensenyar als infants, que a part de confiar amb nosaltres
també és bo confiar amb els altres, ja que així ens podran ajudar quan
tinguem algun problema.
|
Variants
de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
|
Jo no faria cap variació,
ja que aquesta activitat, es pot fer en qualsevol edat, si hi ha un infant
que no vol una abraçada, doncs hem d'intentar a poc a poc cada dia,
aconseguir-ho, per exemple, començarem donant-li la mà
|
Dinàmica de resiliència:
Títol:
|
Els
mantres
|
Objectius:
|
-
Escoltar
les opinions dels altres
-
Compartir
les pròpies opinions amb els altres
-
Expressar-se
davant dels altres
|
Dinàmica
de:
|
Resiliència
|
Desenvolupament:
|
Farem una rotllana amb
cadires i posarem una frase a cada cadira, seguidament totes les persones
aniran llegint la frase de cada company/a, quan ja s’han llegit totes les
frases cada persona seurà a la seva cadira i triarà la frase que més li ha
agradat i explicarà el perquè.
|
Espai:
|
A l’aula
|
Material:
|
Cadires
|
Durada:
|
15-20 minuts, però acabarà quan a
tothom hagi dit quina frase és la que més li ha agradat.
|
Valoració
de l’activitat en el grup:
|
No vaig assistir a classe
|
Opinió
personal de la dinàmica:
|
No vaig poder assistir a classe i no
ho vaig poder veure, però l’únic que puc dir que aquesta dinàmica és útil per
poder expressar les pròpies opinions i
escoltar les opinions dels altres.
|
Variants
de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
|
L’única variant que crec
que és podria fer es que les frases fossin més senzilles i posessin coses més
físiques com per exemple, m’agrada jugar a futbol o m’agrada anar a passejar
amb la família.
|
Dinàmica de comunicació no verbal:
Títol:
|
A
i B
|
Objectius:
|
-
Veure
la importància de la comunicació no verbal
-
Poder
expressar-se sense paraules
-
Identificar
el que vol transmetre l’altra persona amb l’expressió.
|
Dinàmica
de:
|
Comunicació no verbal
|
Desenvolupament:
|
Consisteix en fer
parelles, una serà la A i l'altra la B. L'educador/a, donarà diferents
consignes i s'hauran de seguir.
La parella A, haurà d'explicar, diferents anècdotes important, mentre que la part B haurà de, fer veure que no l'interessa, per exemple, mirant el mòbil o fent altres coses. Després faran l'intercanvi, i mentre que la part B està explicant les seves anècdotes, la parella A, mostrarà molt interès. Les parelles que estan escoltant s'han d'expressar a partir de la comunicació no verbal. |
Espai:
|
A l’aula
|
Material:
|
No cal
|
Durada:
|
15-20 minuts aproximadament
|
Valoració
de l’activitat en el grup:
|
Va ser molt divertida, ja
que tant la part A com la B, va posar de la seva part i perquè pots veure que
amb la comunicació no verbal pots comunicar moltes coses.
|
Opinió
personal de la dinàmica:
|
Va ser molt divertida, jo era la
part B, al principi em costava passar d’allò que m’estaven explicant, ja que,
és una falta de respecte, però és molt important saber, que la comunicació no
verbal, dóna molta informació mentre tenim una conversa.
|
Variants
de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
|
Jo no faria cap variació,
ja que és bo, fer que els infants vagin adquirint des de que són petits, que
depenent de les conductes o de les expressions poden comunicar.
|
Dinàmica sobre l'educació emocional:
Títol:
|
El cub de les emocions
|
Objectius:
|
-
Diferenciar
els diferents tipus d’emocions
-
Posar
paraules a les seves emocions
-
Compartir
les emocions amb les altres persones
|
Dinàmica de:
|
Educació
emocional
|
Desenvolupament:
|
Abans de començar l’activitat, haurem de deixar l’aula
sense obstacles que ens impedeixin fer l’activitat, quan ja ho tenim lliure,
farem seure als infants en rotlla, quan ja estan tots asseguts comencem
l’activitat.
Començarà un infant i tirarà el dau, el dau tindrà 6
emocions i depenen de l’emoció que li toqui li farem una pregunta diferent.
Com per exemple: Al Xavi tira el dau i li toca l’alegria, primer li
preguntaríem si algun cop ha sentit alegria després li direm que expressi en
quin moment va sentir aquesta emoció.
|
Espai:
|
A
l’aula
|
Material:
|
Dau i 6 imatges d’emocions
|
Durada:
|
20-30
minuts
|
Valoració de l’activitat en el grup:
|
En l’explicació de l’activitat, tots els membres
estaven atents, i ho van entendre tot.
Van ser molt respectuosos en el que va ser l’ordre del
torn de paraula.
Aquesta activitat ha sigut divertida i bonica i el més
important que tots els nens i nenes han participat.
|
Opinió personal de la dinàmica:
|
Jo
crec que aquesta activitat és bona per treballar les emocions ja que, tots
els infants han de participar, i han d’expressar els seus sentiments.
|
Variants de la dinàmica en
l’aplicació a l’educació infantil:
|
Si tenim un infant amb problemes visuals doncs les
imatges estarien amb braille.
|
Dinàmica de resolució de conflictes:
Títol:
|
La paraula més bonica
|
Objectius:
|
-
Posar-se
d’acord amb la resta del grup
-
Interpretar
la paraula
-
Traspassar
la interpretació de la paraula als altres
|
Dinàmica de:
|
Gestió de conflictes
|
Desenvolupament:
|
La
primera part de la dinàmica tracta:
formarem grups de 6-7 persones, cadascú haurà d’escriure en un paper la
paraula més bonica que ell/a cregui, quan cada un del grup hagi escrit la
paraula més bonica, entre tots els membres del grup escolliran la paraula més
bonica i hauran de representar-la fent un dibuix.
Quan
tots els grups han acabat, l’educador/a escollirà un representant de cada
grup, que haurà d’explicar el dibuix amb la paraula més bonica.
La
segona part de la dinàmica tracta:
farem una rotllana menys el representant de cada grup, que es posaran al mig
lligats amb una corda. Els fulls amb el dibuix, estarà repartit pels companys
de la rotllana, el que hauran de fer els que estan al mig serà, que vagin a
buscar el seu dibuix, i entre ells s’hauran de posar d’acord, per anar a
buscar els papers.
|
Espai:
|
A l’aula
|
Material:
|
Fulls
en blancs, colors de fusta i una corda
|
Durada:
|
30 minuts
aproximadament
|
Valoració de l’activitat en el grup:
|
No
vaig assistir a classe
|
Opinió personal de la dinàmica:
|
No vaig poder,
assistir a classe i no ho vaig poder veure, però m’ha servit em serveix per
poder expressar el que realment sento a la resta de persones.
|
Variants de la dinàmica en
l’aplicació a l’educació infantil:
|
L’única
variant que jo canviaria és el tema de què els infants estiguin lligats amb
una corda, ja que es podrien fer mal, jo ho faria que els infants haurien de
buscar el seu paper que estaria amagat per l’aula o que algun company el
tingues i li donaríem diferents pistes i hauria d’endevinar on és o qui el té
|
Dinàmica de negociació:
Títol:
|
La
mandarina
|
Objectius:
|
-
Aconseguir
un acord
-
Escoltar
a l’altre
-
Expressar
el problema
|
Dinàmica
de:
|
Negociació
|
Desenvolupament:
|
5 parelles surten de
l’aula i l’educador/a, explica una situació a cada un de la parella, a un de
la parella li explica una situació “hi
ha hagut una tercera guerra mundial i ha quedat tot desert i els únics que
han sobreviscut han sigut ella, el seu marit i un avi. El seu home està molt
ferit i va corrents a buscar a l’avi i li explica que té un problema a la
pell que l’hi està caient a trossos i s’està a punt de morir, l’avi li diu
que la solució és una mandarina”, i a l’altra persona de la parella li
explica aquesta situació “hi ha hagut
una tercera guerra mundial i ha quedat tot desert i els únics que han
sobreviscut han sigut ella, la seva filla i un avi. Ella va corrents a buscar
a l’avi i li explica que la seva filla a causa de l’explosió ha quedat
afectada la panxa i s’està a punt de morir i necessita menjar-se una
mandarina”, quan les dues persones ja saben la situació entraran a l’aula
i explicaran a la resta les situacions que tenen i hauran d’arribar a un
acord i solucionar el problema amb només una mandarina, les dues han de
sortir guanyant. Acaba la dinàmica quan han aconseguit endevinar la solució
d’aquest problema, ja que com l’home només necessita la pell per poder-se-la
refregar pel cos i la nena només necessita lo de dins de la mandarina.
|
Espai:
|
A l’aula
|
Material:
|
Una mandarina
|
Durada:
|
Quan hagin resolt el problema
|
Valoració
de l’activitat en el grup:
|
La realització de la
dinàmica ha sigut positiva, ja que els dos participants s’han posat en el
paper
|
Opinió
personal de la dinàmica:
|
Aquesta dinàmica és molt
interessant, ja que ens serveix per
poder posar en pràctica, a l’hora de resoldre algun conflicte amb altres
persones, i que sobretot que no hem de pensar només amb nosaltres, sinó
que, i anar ensenyant als infants que ens hem de posar a la pell de l’altra persona.
|
Variants
de la dinàmica en l’aplicació a l’educació infantil:
|
L’única variant que
podríem fer, és que la situació fos més fàcil pels infants com per exemple,
que els dos tenen una pala cadascú i volen el mateix cubell, i entre ells han
de decidir que fer, i la solució seria que els dos juguessin amb el mateix
cubell, estigués al mig dels dos i que el vagin omplint a l’hora.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario