sábado, 13 de mayo de 2017

Estadis segons Piaget

El major aportador de teories cognitives i motores és Jean Piaget, el qual va dividir el desenvolupament infantil en etapes i subetapes.
La primera etapa és la sensoriomotriu, en aquest estadi, l'infant utilitza els seus sentits i les habilitats motrius per conèixer el que l'envolta. Apareixen els primers coneixements i es prepara per poder pensar posteriorment amb imatges i conceptes.

La segona etapa és preoperacional, està marcada per l'egocentrisme i els infants es mostren immadurs. La conversació és la capacitat que té l'infant de relacionar-se amb l'entorn que l'envolta, de manera que també es desenvolupa la conservació, capacitat per corroborar que dos materials iguals continuen sent idèntics tot i que un d'aquests hagi sofrit alguna transformació. Els infants en aquesta etapa defensen que l'objecte continua sent igual tot i les transformacions que hagin sofrit.
La conversació en aquesta etapa es coneix com a monòlegs col·lectius, es representen conceptes desenvolupant i utilitzant sìmbols, normalment en forma de paraules.
En aquesta etapa desenvolupa el joc simbòlic, en què s'interpreta tot allò que veu al seu voltant, com ara, anar a la botiga a comprar, juga amb els amics a que són el botiguer i els clients.

La quarta etapa és la d'operacions concretes, utilitza la lògica i el raonament propi per entendre el que l'envolta. S'adquireix el coneixement dels nombres i és capaç d'aplicar-los en la seva quotidianitat.

La cinquena i última etapa és d'operacions formals, en què el seu cervell està capacitat per dur a terme les funcions cognitives abstractes, ja que ja ha après totes les nocions de conservació, adquirint la capacitat de resoldre problemes manejant diferents variables, la reversibilitat del pensament es pot manejar simultàniament per accedir al raonament hipotètic deductiu.


No hay comentarios:

Publicar un comentario