·
Mètode Pickler: Es basa
en la pedagocia científica, amb el objectiu de fomentar l’autonomia i la
llibertat del infant. Aquest mètode confirma que el fet de deixar actuar al
nen/nena amb llibertat, facilitant-li els recursos i espais necessaris, farà
que l’infant adquireixi una major autonomia i desenvolupi una major mobilitat
del seu cos.
La intervenció de l’adult sobre els moviments del infant
podria perjudicar al seu desenvolupament autònom, per tant, s’ha d’actuar amb
paciència i convertir aquesta nova manera d’actuació en la via principal perquè
l’infant es senti lliure i comenci a crear un vincle amb l’adult, que permeti
actuar amb total espontaneïtat.
El desenvolupament de l’infant durant l’etapa infantil
adoptarà un ritme diferent en cada cas, per tant no hem de preocupar-nos si
detectem que un infant tarda més en desenvolupar-se. S’ha de respectar el seu
ritme de desenvolupament individual i intentar oferir-li totes les
possibilitats per que desenvolupi la seva pròpia autonomia.
En aquest vídeo podreu comprovar el mètode Pickler i com els
infants es mouen amb total llibertat sense l’ajuda de cap adult. https://revistadigital.inesem.es/educacion-sociedad/metodo-pikler/
·
Mètode
Montessori: Es
caracteritza per desenvolupar la independència del infant, de manera que tingui
la seva llibertat però amb límits. S’ha de respectar la psicologia natural i el
desenvolupament físic i social del nen/nena i el seu objectiu principal és desenvolupar
el potencial de cada infant perquè es desenvolupi en un ambient estructurat i
tingui la col·laboració de l’adult per ajudar en el seu aprenentatge.
D’aquesta manera, l’escola no és un lloc on el mestre
transmet coneixements, sinó un lloc on la intel·ligència i la part psíquica del
infant es desenvoluparà a través d’un treball lliure amb material didàctic
especialitzat.
La distribució de l’educació dels infants és la
següent:
2.
Grup 2: 4-6 anys
3.
Grup 3: 7-9 anys
4.
Grup 4: 10-12 anys
5.
Grup 5: 13-15 anys
6.
Grup 6: 16-18 anys
·
Mètode Escola
Nova: És un moviment que busca repensar l’educació escolar, com un ambient de
llibertat que afavoreixi l’aprenentatge dels infants. Els mestres només observen
als infants, i això els permet una atenció individualitzada a través del
desenvolupament de projectes reals, que sorgeixen dels interessos dels infants.
Aquests projectes es van fent segons els interessos que van manifestant els
infants en el seu treball espontani, i es fan amb més o menys infants, segons
el nombre de nens i nenes que mostren interès per el projecte.
No hi ha un currículum establert,
sinó que es parteix de les decisions dels nens sobre què volen en cada moment.
Les característiques de l’Escola
Nova són les següents:
-
L'assemblea fixa per consens les
normes i funcionament de cada centre i allà es solucionen els possibles
problemes de convivència.
-
L'adult - pare, tutor o mestre -
acompanya en el procés educatiu però no interfereix, només resol dubtes o
proposa vies per aprofundir en el coneixement.
-
Els infants ajuden amb tasques
domèstiques i de manteniments dels espais, que tenen el màxim respecte possible
per l'entorn natural
-
El joc es la principal activitat del
dia.
La família participa en tot moment.

No hay comentarios:
Publicar un comentario