sábado, 13 de mayo de 2017

Formes d'educar segons la història

·         Mètode Pickler: Es basa en la pedagocia científica, amb el objectiu de fomentar l’autonomia i la llibertat del infant. Aquest mètode confirma que el fet de deixar actuar al nen/nena amb llibertat, facilitant-li els recursos i espais necessaris, farà que l’infant adquireixi una major autonomia i desenvolupi una major mobilitat del seu cos.
La intervenció de l’adult sobre els moviments del infant podria perjudicar al seu desenvolupament autònom, per tant, s’ha d’actuar amb paciència i convertir aquesta nova manera d’actuació en la via principal perquè l’infant es senti lliure i comenci a crear un vincle amb l’adult, que permeti actuar amb total espontaneïtat.
El desenvolupament de l’infant durant l’etapa infantil adoptarà un ritme diferent en cada cas, per tant no hem de preocupar-nos si detectem que un infant tarda més en desenvolupar-se. S’ha de respectar el seu ritme de desenvolupament individual i intentar oferir-li totes les possibilitats per que desenvolupi la seva pròpia autonomia.
En aquest vídeo podreu comprovar el mètode Pickler i com els infants es mouen amb total llibertat sense l’ajuda de cap adult. https://revistadigital.inesem.es/educacion-sociedad/metodo-pikler/

·         Mètode Montessori: Es caracteritza per desenvolupar la independència del infant, de manera que tingui la seva llibertat però amb límits. S’ha de respectar la psicologia natural i el desenvolupament físic i social del nen/nena i el seu objectiu principal és desenvolupar el potencial de cada infant perquè es desenvolupi en un ambient estructurat i tingui la col·laboració de l’adult per ajudar en el seu aprenentatge.
D’aquesta manera, l’escola no és un lloc on el mestre transmet coneixements, sinó un lloc on la intel·ligència i la part psíquica del infant es desenvoluparà a través d’un treball lliure amb material didàctic especialitzat.
La distribució de l’educació dels infants és la següent:
1.      Grup 1: 0-3 anys
2.      Grup 2: 4-6 anys
3.      Grup 3: 7-9 anys
4.      Grup 4: 10-12 anys
5.      Grup 5: 13-15 anys
6.      Grup 6: 16-18 anys

·         Mètode Escola Nova: És un moviment que busca repensar l’educació escolar, com un ambient de llibertat que afavoreixi l’aprenentatge dels infants. Els mestres només observen als infants, i això els permet una atenció individualitzada a través del desenvolupament de projectes reals, que sorgeixen dels interessos dels infants. Aquests projectes es van fent segons els interessos que van manifestant els infants en el seu treball espontani, i es fan amb més o menys infants, segons el nombre de nens i nenes que mostren interès per el projecte.
No hi ha un currículum establert, sinó que es parteix de les decisions dels nens sobre què volen en cada moment.
Les característiques de l’Escola Nova són les següents:
-          L'assemblea fixa per consens les normes i funcionament de cada centre i allà es solucionen els possibles problemes de convivència.
-          L'adult - pare, tutor o mestre - acompanya en el procés educatiu però no interfereix, només resol dubtes o proposa vies per aprofundir en el coneixement.
-          Els infants ajuden amb tasques domèstiques i de manteniments dels espais, que tenen el màxim respecte possible per l'entorn natural
-          El joc es la principal activitat del dia.
La família participa en tot moment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario