·
Mètode Pickler: Es basa
en la pedagocia científica, amb el objectiu de fomentar l’autonomia i la
llibertat del infant. Aquest mètode confirma que el fet de deixar actuar al
nen/nena amb llibertat, facilitant-li els recursos i espais necessaris, farà
que l’infant adquireixi una major autonomia i desenvolupi una major mobilitat
del seu cos.

El desenvolupament de l’infant durant l’etapa infantil
adoptarà un ritme diferent en cada cas, per tant no hem de preocupar-nos si
detectem que un infant tarda més en desenvolupar-se. S’ha de respectar el seu
ritme de desenvolupament individual i intentar oferir-li totes les
possibilitats per que desenvolupi la seva pròpia autonomia.
En aquest vídeo podreu comprovar el mètode Pickler i com els
infants es mouen amb total llibertat sense l’ajuda de cap adult. https://revistadigital.inesem.es/educacion-sociedad/metodo-pikler/
·
Mètode
Montessori: Es
caracteritza per desenvolupar la independència del infant, de manera que tingui
la seva llibertat però amb límits. S’ha de respectar la psicologia natural i el
desenvolupament físic i social del nen/nena i el seu objectiu principal és desenvolupar
el potencial de cada infant perquè es desenvolupi en un ambient estructurat i
tingui la col·laboració de l’adult per ajudar en el seu aprenentatge.
D’aquesta manera, l’escola no és un lloc on el mestre
transmet coneixements, sinó un lloc on la intel·ligència i la part psíquica del
infant es desenvoluparà a través d’un treball lliure amb material didàctic
especialitzat.
La distribució de l’educació dels infants és la
següent:
2.
Grup 2: 4-6 anys
3.
Grup 3: 7-9 anys
4.
Grup 4: 10-12 anys
5.
Grup 5: 13-15 anys
6.
Grup 6: 16-18 anys
·
Mètode Escola
Nova: És un moviment que busca repensar l’educació escolar, com un ambient de
llibertat que afavoreixi l’aprenentatge dels infants. Els mestres només observen
als infants, i això els permet una atenció individualitzada a través del
desenvolupament de projectes reals, que sorgeixen dels interessos dels infants.
Aquests projectes es van fent segons els interessos que van manifestant els
infants en el seu treball espontani, i es fan amb més o menys infants, segons
el nombre de nens i nenes que mostren interès per el projecte.

Les característiques de l’Escola
Nova són les següents:
-
L'assemblea fixa per consens les
normes i funcionament de cada centre i allà es solucionen els possibles
problemes de convivència.
-
L'adult - pare, tutor o mestre -
acompanya en el procés educatiu però no interfereix, només resol dubtes o
proposa vies per aprofundir en el coneixement.
-
Els infants ajuden amb tasques
domèstiques i de manteniments dels espais, que tenen el màxim respecte possible
per l'entorn natural
-
El joc es la principal activitat del
dia.
La família participa en tot moment.
No hay comentarios:
Publicar un comentario