1. Experimentació amb papers
Nom:
Experimentació amb papers
|
Tècnica:
- Esquinçat
- Arrugat
- Experimentació
|
Edat:
Per realitzar aquesta activitat la podem fer amb infants a partir de 2 anys, però a partir dels 3 anys ja els hi podem introduir conceptes lògic-matemàtics.
|
Data:
30/09/2016
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objectius:
- Conèixer i diferenciar els diferents tipus de papers: cartolina, paper d’alumini, paper cel·lofana, paper xarol, paper de revista, paper de diari, paper Pinotxo i paper de seda.
- Conèixer i diferenciar les diferents textures dels papers: llis, suau, rugós i aspre.
- Diferenciar els papers pel que es pot fer amb ells.
- Fer servir la tècnica de l’esquinçat.
- Fer servir la tècnica de l’arrugat.
- Diferenciar entre opac i translúcid.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Materials:
- Paper de seda
- Paper xarol
- Paper Pinotxo
- Paper de revista
- Paper de diari
- Paper d’alumini
- Cartolina
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Contextualització
- Àrea: Descoberta de l’entorn.
- Temporització: Primer trimestre.
- Centre d’interès: Els papers.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Element motivador
Per treballar els tipus de papers abans de realitzar l’activitat i durant l’activitat els hi anirem explicant una història.
|
Organització
- Durada: Mig matí, abans d’anar al pati. 30 min. per realitzar l’activitat i 15 min. per la història.
- Espai: A l’aula i al pati.
- Agrupament: En petits grups, tal i com estan asseguts.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Procediment
Ensenyar als infants la capsa amb els papers, repartir un paper per a cada infant i, explicar-los quin tipus de paper és, si pesa molt o poc, la manera d’esquinçar-lo, la seva textura, el seu color, si és opac o translúcid, si s’arruga al aixafar-lo, el soroll que fa al aixafar-lo, si embruta les mans o no, entre d’altres. Quan ja s’hagi explicat aquest tipus de paper continuarem amb un altre i, farem el mateix procediment amb tots (paper xarol, paper de revista, paper de diari, paper Pinotxo, paper cel·lofana, cartolina, paper d’alumini i paper de seda).
Un cop s’hagin realitzat tots els papers ensenyarem un paper i preguntarem quin és, segons el que ens diguin posarem una etiqueta amb el nom del tipus de paper per a què les fades ho sàpiguen reconèixer. Per tant, ho farem amb tots els tipus de papers i, desprès els col·locarem un altre cop dins de la capsa.
Finalment, quan ja estiguin tots els papers a la capsa anirem al pati a deixar la capsa sota un arbre per a què quan vinguin les fades se la puguin emportar i tinguin coneixement de cada tipus de paper.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació
|
2. Esquincem els papers
No hay comentarios:
Publicar un comentario